Public Collection

パブリックコレクション

3ブランデ市(デンマーク 2001)
Brande City (Denmark)

“Fusion in the capacity of Root”
Japanese paper, Acryl, Sumi, Newspaper.
92×180cm, 2015.

Shunshou Manabe(Fine Art Critic)
 Kinji Isobe’s works are generally classified as “contemporary art”, though there is always a strong awareness of Japanese culture. Of his many documentary works, what needs to be noticed is that they bear the principle issue of expression. Eastern spirit that you do not normally encounter in European pieces inhabits in Isobeʼs works. If you take a close look at his pieces, you will remember the “embodiment of unknown objects” in his circles, spaces and in his touches.
 A series of activities in Denmark should attain high evaluation for giving significance to infinite symbols that lie in finiteness. Another remarkable activity called “Mino-washi (Japanese paper) Light Art Exhibition” was a successful harmony of Japanese paper and the old town lane and tender lightings.
 We can realize the perpetual value in his certainly free execution.
 With Isobeʼs drawing technique, he describes mother nature with coexisting trees in this “circles in resentation” I have no doubt that Isobe’s these unique documentary art works will cast a innovative notion to our chaotic world.

真鍋俊照 (美術評論家)
 磯部さんの作品の展開は、現代美術のジャンルに属するが、極めて日本文化の現象を意識した主張が常にある。その作品の多くはドキュメントであると思うが、表現の根源の問題を背負っているところに注目する必要がある。その多くはヨーロッパには見出しえない東洋の魂が宿っている点だ。しかも作品をよく見ると、円の中に、空間に、そして彼が表現体としてぶつけようとするタッチの中に、我々が忘れかけていた、あの「未知なるモノへの具現」が潜んでいる。とくに有限の中に眠っていた無限の記号に意味を与え続けたデンマークでの一連の活動は評価されなければならない。また美濃和紙を素材とした路上のコラボレーション「灯りの道」というポエジー(詩作)も見事な成果だ。つまり彼は実に自由に制作しているところに永続的価値を見出すことができる。
 この度の「絵画の円環考」は、彼のドローイングの手法も加えて、自然の中に息づく木々の共生がテーマである。彼のこうしたドキュメントの異色作品群は、混沌とした現代に、大きな今日的意味を投げかけるに違いない。
(「Kinji Isobe Exhibition Drawing from Document」Catalog, Remisen Brande, Denmark, 2003)

Copyright © 1992-2024 Kinji Isobe. All Rights Resarved